2011年2月20日日曜日

Stanford MBAの学生700人の選んだ10のMBA受験本

Stanford MBAの学生700人が、MBA受験に当たって、最も役に立った参考書を厳選しました。

1.65 Successful Harvard Business School Application Essays

2.How to Get Into the Top MBA Programs

3.Ahead of the Curve: Two Years at Harvard Business School

4.What the Best MBAs Know

5.The Best Business Schools' Admissions Secrets

6.The MBA Reality Check: Make the School You Want, Want You

7.Snapshots from Hell: The Making of an MBA

8.BusinessWeek Fast Track: The Best B-Schools

9.Your MBA Game Plan

10.Year One: An Intimate Look Inside Harvard Business School

ちなみに、私は、以下を使いましたが、相当役に立ちました(日本語):
日本人のためのMBA エッセイ インタビュー キャリア対策 第2版


また、私の書いたガイドブックが欲しいという方は、Stanfordmba.guide@gmail.comまで御連絡を。

0 件のコメント: